• Aarsee Times
Friday, May 9, 2025
  • Login
आरसी टाइम्स
Advertisement
  • गृहपृष्‍ठ
  • विचार
  • कृषि बजार
  • गण्डकी गौरव
  • विकल्पको बाटो
  • पर्यटन
  • ऋषिकृषि
  • भिडियो
  • फोटो
  • के भैइरहेछ
  • के हुँदैछ
No Result
View All Result
  • गृहपृष्‍ठ
  • विचार
  • कृषि बजार
  • गण्डकी गौरव
  • विकल्पको बाटो
  • पर्यटन
  • ऋषिकृषि
  • भिडियो
  • फोटो
  • के भैइरहेछ
  • के हुँदैछ
No Result
View All Result
आरसी टाइम्स
No Result
View All Result

रामायणको गुप्ताङ्गः सीतायण

अन्नपुर्णाको आदिश्रोत सीतायणमा खोज्दै

आरसी टाइम्स by आरसी टाइम्स
१४ भाद्र २०७९, मंगलवार ००:१०
in ऋषिकृषि, के भैइरहेछ, गण्डकी गौरव, पर्यटन, फिचर, विकल्पको बाटो, विचार
0
रामायणको गुप्ताङ्गः सीतायण
0
SHARES
46
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

कुलराज चालिसे
कुनैपनि पहाड मैदान माथी टुपुक्क बसेको हुदैन । पहाडको जह्रा पृथ्वीको गर्भसम्म विस्तारित भएको हुन्छ । त्यसैको जगमा पहाड निश्चल भएर वस्छ । त्यसैले दृष्यको उचाईलाई नापेर मात्र पहाडको व्याख्या गरेमा अपुरो हुन्छ । मध्य समुन्द्रको सतहबाट नापेर पनि हुँदैन । किनभने पहाडको जरा समुन्द्रको पिंध भन्दा धेरै तलसम्म विस्तारित हुन्छन् । स्वर्ग देखि पाताल सम्म फैलिएको पहाडलाई बुझ्भ्न नारायणको वराह अवतारको अन्तर्य बुझ्न आवस्यक हुन्छ । एउटा कलाकारले कल्पना गरेको बँदेलको आकृतिले वराह नारायणको लिलाकथा प्रतिबिम्बित गर्न भ्याउदैन । यस्तै सिद्धान्त रामायणकोे कथासार बुझ्न पनि लागु हुन्छ ।

रामायण बुझ्न नारायणका ढोके जय र विजय देखि सुरु गर्नुपर्छ । नकारात्मक भावमा मात्र दशानन र शतानन रावणहरुको चरित्र बुझेर मात्र हुँदैन । महाकाशको पञ्चतत्व अन्नको माध्यमले जीवको भौतिक शरीरमा रुपान्तरण हुने र अन्नको गुणस्तरले मनको गुणस्तर निर्धारण गर्ने उपनिषत्का सुत्रसम्म विश्लेषण गर्न सकिएन भने रामायणले मौन भाषामा सम्प्रेषण गर्न खोजेको सन्देश बुझ्न सकिदैन ।

पृथ्वीको भारवहन तथा प्रजापालन क्षमता भन्दा धेरै पापको संग्रह हुँदा पृथ्वी माताले ब्रह्मदेवलाई गुनासो गरेपछि देवसभाले भारहर्नको निमित्त रचना भएको स्क्रिप्ट अनुसारको लिलाकथाको संग्रह रामायण हो । यो कथालाई राम, सीता वा हनुमान मध्य कस्लाई प्रधानपात्र बनाउने भन्ने कुरा लेखकीय क्षमता हो । वैष्णवहरुले श्रीरामलाई प्रमुखपात्र बनाउलान्, शैवहरुले श्रीहनुमानलाई बनाउलान् र शाक्तहरुले सीतामातालाई प्रमुखपात्र बनाएर व्याख्या गर्लान् । माथि उल्लेखित तीनैजना अजन्मा र अनन्त हुनुहुन्छ । तैपनि त्रेतायुगमा वाहाहरुले मत्र्यलोकमा कति समय विताउनुभयो भनेर जिज्ञासा उठछ । तीन मध्य सीतामाताले मिथिला, अयोध्या, दण्डकारण्य र वाल्मिकी आश्रममा गरेर लगभग ४९ वर्ष मात्र पृथ्वीमा बस्नु भयो ।

 

रावणले चिनेको सीतालाई मिथिला र अयोध्या दुवैले चिन्न सकेको थिएन । माहेश्वरी अन्नपूर्णको लिलाकथा नबुझ्नदा सीतालाई चिन्न सकिदैन ।

लगातारको खडेरीले अक्रान्त बनेको मिथिलामा सीताको प्रवेश पछि अनिकालको अन्त भएको बिर्सेर कुल गोत्रको प्रश्न उठाएर स्वयं ब्राह्मणले पनि सीतालाई स्वीकार गरेका थिएनन् ।

अयोध्याले रावणको बात लगाएर त्याग गर्न नै बाध्य बनाएको थियो । त्यसैको परिणामस्वरुप २५००० श्लोकमा खुम्चिएको रामायणमा श्रीसीतामाताको माहेश्वरी अन्नपूर्ण स्वरुप अटाउन सकेको थिएन ।

 

श्रीरामले लगभग एघारहजारवर्ष पछि जल समाधि लिनुभयो भने अष्टचिरञ्जिवी मध्यका हनुमान अहिले पनि हुनुहुन्छ भन्ने मान्यता छ । श्रीरामको एघार हजार वर्षको डायरी २५००० श्लोकमा सिमित रामायणमा अटाउन सक्दैन । सीतामाताको ४९ वर्षको सम्पूर्ण विवरण नभए पनि मूल लिलाकथाहरु समेटने सम्भावना रहन्छ । हनुमानको लिलाकथा त भविष्यमा पनि निरन्तर रहने भएकोले समेटिने कुरै भएन । त्यसैले सय करोड श्लोकमा विस्तारित रामायणको सीता माहात्म्य मध्य पनि संक्षिप्त स्वरुप मात्र बाल्मिकी रामायण हो । हामीले पढेको रामायण सय करोड श्लोकमा पनि अटाउन नसकेको विस्तारित लिलाकथाको सानो अंश मात्र हो । रामायणको रहष्य त पृथ्वीको गर्भमा विस्तारित पहाडका जह्रा जस्तै हुन्छ । मननको गहिराई अनुसार रामायणको रहष्य उजागर हुँदै जाने हो ।

सितारामको अवतार चमत्कार प्रदर्शन गरेर भक्त विस्तार गर्ने विज्ञापन भएको थिएन । उनिहरुले सुखभोगको निमित्त मत्र्यलोकलाई रोजेका थिएनन् । उनिहरुको लिलाकथा बुझ्न २५००० श्लोकको बाल्मिकीय रामायण मात्र प्रयाप्त छैन । सय करोड श्लोकमा विस्तारित विशाल रामायण बुझ्न अध्यात्म रामायण, आनन्द रामायण, अदभुत रामायण, रामचरितमानस र योगवासिष्ट मात्र पनि प्रयाप्त हुदैन । पुराण, उपपुराण तथा उपनिषद्को पनि शुक्ष्म अध्ययन हुन आवस्यक हुन्छ । त्यस्तो अध्ययनले शास्त्रज्ञ बन्न सके पनि आत्मज्ञ बन्न सकिदैन । आत्मज्ञ बन्न त रामायणलाई जीवन पद्धत्तिमा रुपान्तरण गर्न सक्नु पर्छ । समष्टिमा भन्नुपर्दा रामायणका हरेक पात्रको छायाँ र मायाचक्रको ज्ञान हुन आवस्यक हुन्छ । मायास्वरुपमा मात्र रामायणलाई धारण गरीयो भने अत्यन्त सतही हुन्छ । भक्ति पनि अन्धभक्तिमा सिमित हुन्छ । रामायणलाई धारण गर्न त हरेक पात्रको छायास्वरुपको धारण गर्न अनिवार्य हुन्छ ।

सामान्यतया रामायणमा श्रीरामलाई केन्द्रमा राखेर विवेचना गरीन्छ । श्रीहरि विष्णुको अवतार भएको कारणले श्रीरामलाई केन्द्रमा राख्नु तर्क संगत नै हुन्छ । तर श्रीरामको अवतार पृथ्वीको भारहरण गर्ने देवसेनाको नेतृत्वगर्न भएकोले श्रीसीताको भूमिकालाई केन्द्रमा नराख्ने हो भने रामायणले दिन खोजेको वास्तविक सन्देश बुभ्mन सकिदैन । सीतामाता बाहेक रामायणका अन्य पात्रहरु योनिज हुन् । योनिजको अर्थ जन्म र मृत्यूको चक्रमा बाँधिएका पञ्चतत्वको नासवान शरीर भएका पात्र भन्ने बुझिन्छ । सीतामाता अयोनिज हुनुहुन्थ्यो । धर्तीबाट उत्पन्न भएर धर्तीमा समाहित देवशरीर युक्त पूर्णआत्मा । छ वर्षको उमेरमा विवाहबन्धनमा बाँधिनु भएको सीतामाताले दरवारको सुखभोग थोरै समय मात्र गर्नुभएको थियो ।

मत्र्यलोकको बसाईमा वाहाले धेरै समय दण्डकारण्य र वाल्मिकीआश्रमको वनमा विताउनु भयो । वाहाको आहारामा वनका कन्दमूल प्रमुख थिए । वनवासी अनुशासनमा व्यञ्जन हुदैनथ्यो । माताले वनवासको दुवै चरणमा वनवासी अनुशासनलाई इमान्दारी पूर्वक पालन गर्नु भएको थियो । झट्ट हेर्दा वाहालाई बारम्बार त्याग र हरण गर्ने वस्तुलाई जस्तै व्यवहार गरीएको देखिन्छ । तर शताननको अन्त्य गरेर रामायणको क्लाईमेक्स वाहाले नै स्थापित गर्नु भएको छ । पुष्करदिपमा माताले शताननसंग गर्नुभएको युद्धको साक्षी श्रीरामका चारैभाई थिएनन् । उक्त युद्धको प्रतक्ष द्रष्टा हनुमान मात्र थिए । श्रीरामका चारैभाई सहित सम्पूर्ण सेनालाई अचेत बनाउन सक्षम शताननलाई अयोनिजले मात्र अन्त्य गर्न सक्ने भएकोले सीतामाताले महाकालीको रुप धारण गर्नु परेको थियो ।

हालका दिनमा श्रीसीतारामको चरित्र वर्णन गर्ने योगीको कमी छैन । रामायण उपर धेरै भाषाटिकाहरु प्रकाशन भएका छन् । सुरुका दिनमा पाँच काण्डमा लेखिएका रामायणमा काण्ड थप्ने मात्र नभई आँफु आवद्ध सम्प्रदायको महत्व स्थापित गर्न कुन पात्रको केन्द्रिय भूमिका प्रदर्शन गर्ने भन्ने अस्वस्थ होडबाजी नै चलेको छ । अध्यात्ममा पनि विज्ञापनको सहारा लिईएको छ । सम्प्रदाय नीरपेक्ष भएर रामायण कथा वाचन गर्नेको अभाव जस्तै देखिएको छ ।

सीता हलेष्टियज्ञको प्रशाद थिईन । माहेश्वरी अन्नपूर्णको लिलाकथा नबुझ्नदा सीतालाई चिन्न सकिदैन । लगातारको खडेरीले अक्रान्त बनेको मिथिलामा सीताको प्रवेश पछि अनिकालको अन्त भएको बिर्सेर कुल गोत्रको प्रश्न उठाएर स्वयं ब्राह्मणले पनि सीतालाई स्वीकार गरेका थिएनन् । अयोध्याले रावणको बात लगाएर त्याग गर्न नै बाध्य बनाएको थियो । रावणले चिनेको सीतालाई मिथिला र अयोध्या दुवैले चिन्न सकेको थिएन । त्यसैको परिणामस्वरुप २५००० श्लोकमा खुम्चिएको रामायणमा श्रीसीतामाताको माहेश्वरी अन्नपूर्ण स्वरुप अटाउन सकेको थिएन ।

आगामी केहि हप्ता हामीले वाल्मिकीकृत अद्भुत रामायणलाई आधार मानेर सीतायण उपर वैज्ञानिक वहस गर्छाै । सीतामाताको माया शरीर भन्दा माहेश्वरी अन्नपूर्णाको चर्चा गर्छाै । सन्त समाजले मानोस् कि नमानोस् पुराण उपपुराण र उपनिषद्को प्रमाण प्रस्तुत गर्छाै । सीतायणको माध्यमले कृषिलाई सम्मानित यज्ञको दर्जा दिने प्रयास गर्छाै । पातालसम्म जरा फैलिएको पहाड जस्तै रामायणको लुप्त सन्देश खोतल्ने प्रयास गर्छाै ।

Previous Post

पहाडी लोकमार्ग करिडोरका प्रस्तावित कार्यक्रमहरु सार्वजनिक

Next Post

मत्स्य पालन उद्यमका लागि प्रस्ताव आव्हान गरिएको सूचना

आरसी टाइम्स

आरसी टाइम्स

गण्डकी प्रदेशमा कृषि पत्रकारिताको पहिचान बनाएको आरसी टाइम्स साप्ताहिकको डिजिटल प्रकाशनका रुपमा आरसी टाइम्स डट कम डट एनपी कृषि वीटमा पत्रकारिता गर्नमा प्रतिवद्ध छ। सनातन हिन्दु दर्शनमा यज्ञ, साधना र दिक्षाका लागि विकास भएको आरसी यन्त्रका झै केन्द्रमा ओमकार शक्ति र यसका बहुआयामिक आठ दिशामा सकारात्मक धुन संचारिकरण गर्ने धर्मलाई आत्मसात गर्दै कृषि पत्रकारिताको गौरवमय यात्रामा निरन्तर रहने छौं ।

Next Post
मत्स्य पालन उद्यमका लागि प्रस्ताव आव्हान गरिएको सूचना

मत्स्य पालन उद्यमका लागि प्रस्ताव आव्हान गरिएको सूचना

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Facebook Twitter
हाम्रो बारेमा
 गण्डकी प्रदेशमा कृषि पत्रकारिताको  पहिचान बनाएको आरसी टाइम्स साप्ताहिकको डिजिटल प्रकाशनका रुपमा आरसी टाइम्स डट कम डट एनपी कृषि वीटमा पत्रकारिता गर्नमा प्रतिवद्ध छ। सनातन हिन्दु दर्शनमा यज्ञ, साधना र दिक्षाका लागि विकास भएको आरसी यन्त्रका झै केन्द्रमा ओमकार शक्ति र यसका बहुआयामिक आठ दिशामा सकारात्मक धुन संचारिकरण गर्ने धर्मलाई आत्मसात गर्दै कृषि पत्रकारिताको गौरवमय यात्रामा निरन्तर रहने छौं ।
संचालक संस्था  आरसी टाइम्स साप्ताहिक
मुख्य सञ्चालक/सम्पादकः रामचन्द्र बराल
कृषि अनुसन्धान विज्ञ:
डा. अनिल सुवेदी
कृषि वित्त विज्ञ:
 डा. कुलराज चालिसे
सूचना तथा प्रसारण बिभाग दर्ता नं: ३४५६—२०७८/७९
प्रेस काउन्सिल नेपाल सूचीकरण नं.: ३४६७
कार्यालय:  पोखरा—८, नयाँबजार, कास्की, गण्डकी प्रदेश
सम्पर्क नं :  ९८४६०२७८४१
Email: arsi.times@gmail.com info@aarseetimes.com.np

ताजा प्रतिक्रिया

  • कुलराज चालिसे on अब हाम्रो डिजिटल यात्रा
  • कुलराज चालिसे on अब हाम्रो डिजिटल यात्रा
  • Pramod Parajuli on अब हाम्रो डिजिटल यात्रा
  • Nau bahadur gurung on कृषि पर्यटनको उर्वर भुमी घाम्राङ सेरोफेरो
  • Jhalak on गण्डकी प्रदेश सभालाई नीतिगत सबाल

© 2022 AarseeTimes ll Website Crafted By ITSATHI Hosted at ResellerYet.Com.

No Result
View All Result
  • गृहपृष्‍ठ
  • विचार
  • कृषि बजार
  • गण्डकी गौरव
  • विकल्पको बाटो
  • पर्यटन
  • ऋषिकृषि
  • भिडियो
  • फोटो
  • के भैइरहेछ
  • के हुँदैछ

© 2022 AarseeTimes ll Website Crafted By ITSATHI Hosted at ResellerYet.Com.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In